18 Οκτ 2008

Ο δωδεκάλογος του γύφτου -στη νεοελληνική βερσιόν των δρόμων της πόλης και των πολυσύχναστων "περιφερειακών"....

12 πράγματα που κάνουν κάποιον να χαρακτηρίζεται "γύφτος" -gypsy king, "Ταμτάκοοοοο!", "σε τσαντίρ' γεννήθηκες ρεεε!" και άλλα συμπαθητικά που μπορεί να ακούσει από τους γύρω του... 12 πράγματα που οφείλει να αποφεύγει ο νεοέλλην οδηγός που δεν έχει καμμία σχέση με Δενδροπόταμο σίτυ (aka treeriver) και δεν οδηγάει ντατσούνι φορτωμένο με "παατάτεεες! καλιές παατάτες έχωωωω!" :
1. χέρι κρεμάστρα (ή αλλιώς και "ταριφόχερο", μιας και απαντά συχνά και στη συμπαθή συνομοταξία των επαγγελματιών οδηγών ταξί) -πέρα από την αισθητική πλευρά, υπάρχει και η πρακτική- πώς αλλάζεις ταχύτητες, κρατώντας και το τιμόνι και κάνοντας και ελιγμούς; ο τιραμόλα είσαι ή οδηγάς αναπηρικό; και αν πλησιάσει κάποιος πάρα πολύ, θα ήθελες να αποχωριστείς για πάντα το αριστερό σου χέρι; (και να πάρεις μετά στ'αλήθεια αναπηρικό, ειδικά προσαρμοσμένο για μονόχειρες;)
2. τσιγάρο αναμένο-γόπα εκτοξευόμενα: είσαι ο επόμενος πιθανός εμπρηστής, το Σέιχ Σου (ό,τι απέμεινε) το θέλουμε, κρατάω το νούμερο των πινακίδων σου, να ξέρεις!
3. φραπεδιά -πλαστικό ποτήρι- σακούλα -σαντουιτσόχαρτο, πάλι εκτοξευόμενα: είσαι βρωμιάρης, λέτσος, ελεεινός και τρισάθλιος, και περνιέσαι και για "ευρωπαίος"; (ευρω-πέος μπορεί..... αν έχεις και από δαύτο!) και θες να μου κάνεις και καμάκι στο επόμενο φανάρι; ουστ από δω, χλεμπόνα!
4. προτεραιότητες (πίσω και σας έφαγα): και ποιός σου είπε ότι εγώ μπορεί να έχω τόσο μεγάλο κληρονομικό χάρισμα, ώστε να φανταστώ ότι θα μου "πεταχτείς" ξαφνικά ,στα 5 εκατοστά μπροστά μου, από το στενάκι; και αν σε τρακάρω, θα φάω εκεί μία ώρα, περιμένοντας την τροχαία και ακούγοντας τις άθλιες δικαιολογίες σου; θα μου πας μετά εσύ το αμάξι μου συνεργείο, γιατί εγώ δεν προλαβαίνω; και θα μου δώσεις ένα άλλο αυτοκίνητο στο μεταξύ, όσο θα φτιάχνουν το δικό μου, γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πάω στη δουλειά μου;
5. στυλάκι "τα δίκυκλα τα έχω γραμμένα" (πού άραγες, σε κανένα σαντουιτσόχαρτο υποθέτω, γιατί τίποτε άλλο δεν έχεις για να γράψεις!) -η μαγκιά σου αρχίζει και τελειώνει στο ότι έχεις 1,5 τόνο λαμαρίνα γύρω σου... για βγες όξω!
6. στυλάκι "τους πεζούς τους έχω γραμμένους" (ομοίως με παραπάνω η παρένθεση): γιατί, εσύ δεν περπατάς ποτέ στο δρόμο (αφού τα παρκαρισμένα δεν έχουν αφήσει πεζοδρόμιο); και δεν περνάς ποτέ έξω από διαβάσεις, ή ανάμεσα από άλλα αυτοκίνητα; σε ίσιωσε ποτέ κανένας; αλλά όχι, εσύ είσαι ο πεζός υπόδειγμα εεεεεε;;;;;; καλά, κι εγώ τραγουδούσα στη Σκάλα του Μιλάνου.... κάποτε
7. ΦΛΑΣ (όχι ο Φλας Γκόρντον η αστραπή, τα ρημάδια πορτοκαλιά φωτάκια που ανάβουμε όταν αλλάζουμε λωρίδα ή στρίβουμε, και με τα οποία είναι εφοδιασμένα ΟΛΑ τα αυτοκίνητα, και τα ντατσούνια ακόμα!) -πάλι να εναποθέσω τη ζωή μου στο κληρονομικό χάρισμα, για να με σώσει από τις αδέξιες, ξαφνικές, άμυαλες και ανούσιες μανούβρες σου; μα πόσο χάρισμα πια να έχω; ούτε ο Χορταρέας να ήμουν!
8. αραχτός μέσα στη διασταύρωση σε μποτιλιάρισμα, ακούνητος: αν όμως ήσουν εσύ στη θέση του άλλου που έρχεται κάθετα στο μποτιλιαρισμένο δρόμο, θα είχες ξεπατώσει την κόρνα και θα κατέβαζες καντήλια εεε;;;; τώρα που είσαι αραγμένος μέσα στη διασταύρωση, αφού είδες από πριν ότι δεν προλαβαίνεις να περάσεις, αλλά κατσικώθηκες εκεί, μες στη μέση πάραυτα, τώρα το απολαμβάνεις; δε σου αξίζει ο χαρακτηρισμός γαιδούρι, το συμπαθές τετράποδο έχει πολλές αρετές σε σχέση με σένα...
9. "στέκομαι όπου να'ναι όση ώρα θέλω, τι με νοιάζει αν κόβω την κυκλοφορία": ναι, αλλά αν κι εγώ βρω ένα βαρύ αντικείμενο και το εκσφενδονίσω στο καπό ή στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σου, τί με νοιάζει αν θα κάνει λακούβα ή θα σπάσει;;; αν δεν έχεις την ένδειξη πίσω "συχνές στάσεις" και δεν οδηγείς σχολικό ή φορτηγό, δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση όλος ο ντουνιάς να κάθεται να σε περιμένει πότε θα αντιληφθείς ότι εκεί που σταμάτησες είναι δρόμος και όχι αλάνα....

ουφ, συγχύστηκα, δε μπορώ να συνεχίσω... είπα αρκετά ήδη, τα πιο πολλά τα συναντώ σχεδόν κάθε μέρα -και οι "γύφτοι" αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.... να είχαν και καλά κιλίμια τουλάχιστον!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου